Михайло Траверсе
Кейс очікує підтвердження клієнтом
Клієнт: Моршинська
Голос води. Перша аудіоідентифікація природної української води
Клієнт Моршинська
2018. Моршинська є абсолютним лідером на ринку питної води в Україні з часткою ринку понад 20% та найближчим конкурентом з її часткою в 4 рази нижчою. Парадоксально, але це виклик. Щороку важче рости, підтримуючи таку високу динаміку. Територія природності відповідає ДНК бренду, що є його глибокою правдою. Але територія природності в Україні перенаселена. Всі "природні" бренди майже не відрізняються один від одного. "Натуральний" ярлик можна знайти на пляшках кожної марки. Ми прагнули створити комунікацію, яка не лише передала б моршинську природність, відмінну від усіх, а й створила би такий ефект: принести емоції, надихнути та змінити сприйняття бренду Моршинська. Зрештою, багаторічні комунікації «Будь у формі з Моршинською» не повністю передавали особливості води зі 100-річною історією.
Задача:
Однією комунікацією ми мали: 1. Збільшити продажі Моршинської в пляшках порівняно з 2018 роком 2. У категорії, де всі повідомляли про "природність", нам також потрібно було зміцнити ключовий товарний атрибут бренду - "натуральна вода" 3. Створити комунікацію, яка продовжувала б існувати і працювати у формі фірмового контенту, навіть без активної підтримки ЗМІ після кампанії.
Рішення:
Наша комунікаційна стратегія - природність - повинна була пройти через усі креативні компоненти кампанії. Образ Карпат та природи мав на меті поєднати три компоненти: воду, природу та українську культуру. Адже без води не було б такої природи в Карпатах. І без такої природи не було б справжньої української культури в Карпатах. То як ми могли донести до нашої аудиторії такі складні проблеми? Ми зрозуміли, що музика буде найкращим рішенням. Тому що на глибокому рівні це дозволяє нам відчути і пережити те, що важко пояснити словами. Music created by water. The voice of water that could be heard by millions of Ukrainians. To strengthen the voice of water, we invited modern Ukrainian musicians to collaborate. Those who embodied new Ukraine image. Musicians whose music was imbued with naturalness inherent for Ukrainian culture: ONUKA, Dakha Brakha, Katya Chilly and The Maneken. На реалізацію такого амбітного проекту пішло трохи менше року. Разом із досвідченими музичними інженерами та дизайнерами ми лише протягом двох місяців розробляли музичні інструменти, на яких могла грати вода. Нам довелося створювати все з нуля, методом спроб і помилок: розробляти прототипи, тестувати, переробляти кожен інструмент. Зрештою було створено шість унікальних музичних інструментів, які живились від потоку води без втручання людини. Українці вперше змогли почути Голос води на концерті на Контрактовій площі в Києві. Перший в Україні запуск рекламної кампанії, який зібрав близько 35 000 людей на офлайн-концерті та прямій трансляції у Facebook. Люди спеціально зібралися, щоб послухати музику, створену природною водою Карпат, місця, де народилася Моршинська. Але насправді вони змогли повністю пережити глибші почуття - відчуття гордості за те, що вони українці. О 22 годині рівно 23 березня 2019 року, в Міжнародний день води, у момент, коли на Контрактовій площі прозвучав Голос води, відеокліп вперше з’явився на YouTube, Facebook і почав обертатися на українських музичних каналах. У музичному відео чітко видно карпатську природу, батьківщину Моршинської: луки, карпатські ліси, озера, водоспади, річки та струмки. Карпати (що було атрибутом іншого бренду) доводять Моршинську природність на рівні відчуттів. В той же момент пісня вже відкрилася для вільного прослуховування на всіх музичних платформах (iMusic, Google Play, Spotify). Але вона була доступна за допомогою QR-коду на мільйонах пляшок Моршинської - обмежений тираж, створений для проекту - який на той час вже надходив у продаж. Екосистема медіа-кампанії, орієнтована на цифрові технології, яка не могла бути створена 10 років тому, будувалася для подальшого занурення аудиторії. Більшість людей чули Голос води по радіо та на музичних майданчиках. Сотні тисяч стежили за QR-кодом із пляшок, слухали музику, переглядали музичні відео та читали про створення 6 незвичайних інструментів.
Результати:
1. За внутрішніми даними про вторинні продажі, бутильована Моршинська виросла на 20% у першій половині 2019 року порівняно з першою половиною 2018 року, що дозволило перевищити внутрішні плани на 2,7% на цей період. 2. Зросли атрибути, важливі для подальшого розвитку бренду, такі як «Бренд, популярний серед молоді», «Цей бренд для сучасних людей», «Це натуральна вода» та «Стильний бренд»: споживачі почали більше асоціювати їх з Моршинською. 3. Моршинська стала частиною сучасної української культури. Люди коментували, що спільна робота над відео не була рекламою для Моршинської, а рекламою сучасної України, яку люди були готові дивитись знову і знову. Музичні відеокліпи Voice of Water (включаючи тизерні відео та відео користувача) зібрали на YouTube понад 16 500 000 переглядів (з них платні медіа: 14 000 000 переглядів, а зароблені медіа, які продовжують зростати: 2 500 000). Понад 355 000 унікальних відвідувачів використали QR-код на пляшках Моршинської, кожен з них провів у середньому понад 2,39 хвилини на веб-сайті (це загалом 230 742 години), слухаючи трек, переглядаючи музичні відео та дізнаючись про проект. Всього веб-сайт відвідало 470 000 людей. Це безпрецедентні цифри не лише для Моршинської за всі роки існування бренду, а й для рекламних кампаній в Україні. Насправді це втричі більше, ніж максимальна кількість відвідувань веб-сайтів (сторонніх платформ) за останні роки. Тобто пляшка води стала незалежним медіаканалом. У прямому ефірі презентації "Голос води" на Контрактовій площі в Києві взяли участь понад 35 000 людей - бажаючих послухати голос Моршинської, природної карпатської води. Такий концерт бренду відбувся вперше в Україні. 4. Кампанія "Голос води" у лютому-травні 2019 року дозволила нам зробити наступний крок у зміцненні лідируючих позицій бренду як з точки зору частки ринку, так і сприйняття споживачами. В результаті частка Моршинської зросла на 2,8 відсоткових пункти. порівняно з аналогічним періодом 2018 року

Задайте питання експерту щодо цього кейсу

MEREZHA Platform 22 вересня 2021
22 вересня 2021

Які ключові моменти і висновки ви зафіксували при роботі з цим проектом для власного досвіду?

Запросіть експерта на першу безкоштовну діагностичну онлайн-зустріч та проконсультуйтесь з ним щодо покращення показників вашого бізнесу
Зареєструйтесь і отримайте ще більше бізнес-кейсів, вебінарів, майстер-класів від кваліфікованих експертів